Magische cirkel|Haaktips amigurumi

Wil je leren hoe je een amigurumi kunt haken? Elke donderdag geef ik je een tip hoe je dit langzaam zelf kan leren. Gewoon met plaatjes en uitleg.

LET OP: Ik ga niet terug naar de basistips van het haken zelf. Die kan je vinden op andere websites. Deze tips gaan echt over het haken van een amigurumi. Er komen tips voor beginners en voor gevorderden.  En alle tips die al zijn geweest vind je op de pagina instructies haken

Hoe haak je een magische ring?
Maak een  lus met het garen. Steek de haaknaald in de lus en haal het garen dat van de bol komt door de lus heen (foto 1) Haak 1 losse steek. Deze steek telt niet mee als steek in het patroon. Deze zet de draadring vast. Nu kun je de draden loslaten.
Haak vervolgens de aangeven steken in de draadring (volgende foto 2) Hoe? steek de haaknaald in de ring (onder de twee draden door). Sla het garen om je haaknaald en haal de draad door de lus. Sla het garen opnieuw om en haal de draad door de 2 lussen om e eerste vaste steek te maken.

Als alle steken van de eerste toer zijn gemaakt (foto 3) , trek je het loshangende eindje garen aan om het gaatje in het midden dicht te trekken.

Volgende week gaan we verder met goede kant en verkeerde kant van het gehaakte werk. En wil je nog meer leren? Ga dan naar mijn pagina haaktips.