Wally de wasbeer | gratis patroon

Met grote ogen kijk ik vrolijk de wereld in… dat was de aanwijzing afgelopen donderdag. En iedereen wordt prompt verliefd op mij…. maak kennis met Wally de wasbeer.

Trouwe volgers van mijn blog hebben al kennis gemaakt met Wally. Hij heeft in het haaktijdschrift: Aan de Haak gestaan in 2018. En nu mag ik het patroon met jullie delen. En zoals jullie van mij gewend zijn, is dat patroon gewoon gratis online hier te downloaden.

Tip: wil je Wally groter haken? Pak dan dikker garen en een grotere haaknaald dan krijg je een grotere versie met hetzelfde patroon.

Wat heb je nodig?

Wat heb je nodig voor Wally? Haakgaren in de kleuren zwart, grijs en wit. Veiligheidsoogjes van 5 mm en een ovaal zwart neusje van 6 mm.
Haaknaald 2,0 mm. En verder vulling, schaar, borduurnaald en een stekenmarkeerder.

Zo maak je het

In dit patroon wissel je van kleur, waardoor er kleurvlakken ontstaan. Als je moet wisselen staat dit voor de steek vermeld. Het patroon is hier te downloaden in pdf vorm. Alleen in het Nederlands. Ik ben nog niet toegekomen aan een Engelse vertaling.

Laat je mij weten voor wie jij Wally gaat haken? Wil je je foto met mij delen? Stuur mij dan een foto per email. Dan beloof ik dat ik hem deel op mijn blog en instagram. Je kunt mij ook taggen op instagram: amifan01