Online patronen | gratis patroon

Waar zal ik nu eens over schrijven. Ik merk dat ik door de week druk ben met mijn werk en ’s avond zo moe, dat ik niet veel plezier heb aan haken. In het weekend komt dit gelukkig wel weer terug.

Hoe is dat bij jullie? Wel of geen energie om te haken? Wat doe je dan? Ik volg heel veel op instagram, waar ik mooie creaties zie, maar ook veel berichtjes over de natuur. Ik test op dit moment een patroon, en dat is ook wel weer eens leuk. Maar met mijn eigen ontwerp verder… Ja vooruit. Toen DenDennis een challenge online zette kon ik het niet laten om mee te doen. Zet je Craft werkje op de foto met een banaan #craftwithabanana. Zo humorvol!

En verder? Ik verzamel de gratis patronen die er verschijnen ivm corona. Een paar wil ik met jullie delen.

Een hit op dit moment is natuurlijk >>> een Covid amigurumi.

corona001web

Dit patroon is in het Engels en Nederlands. En is te vinden op flyingdutchmancrochetdesign. Het is een gratis patroon van… een virus. Ik vind hem grappig!

Maar er zijn ook leuke andere gratis patronen. Waar je ook vrolijk van wordt. Denk aan Essie, die weer een prachtige beer heeft ontworpen. (Engelstalig) Maar hier ga je toch spontaan van meedoen met de Berenjacht?

En bijvoorbeeld deze prachtige lampion. Super leuk om in je tuin te hangen. Volgens mij draait hij ook nog in de wind… Echt super tof! Gevonden op Freubelweb. van wolplein

En wil je gewoon nog een leuke lekkere luchtige vrolijke sjaal haken? Die zijn er ook genoeg. Ik viel echt voor deze.

Haakpatroon Gestreepte Shawl

Sunny Designs heeft deze sjaal ontworpen. Hij is al van september 2019. Maar in het kader van de lente nog steeds erg geschikt…. Het is gehaakt met organic Katoen. Mijn favoriete garen.

Tot laatst… een partymonster! Die kunnen we allemaal op dit moment wel gebruiken.

Haken Marty partymonster Amigurimi monster 2 boek

NobodyElse maakte dit prachtige beestje. Zo heb je toch direct weer zin in een feestje? Hij doet het vast ook goed op camera / face time. Dus aan de haak met zijn allen als we toch binnen moeten blijven πŸ™‚

Veel sterke allemaal en wens iedereen een goede gezondheid.